• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82899
+
-

بانک جامع اطلاعاتی مفاخر استان  تدوین می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان گفت: بانک جامع اطلاعات مشاهیر، نام‌آوران و مفاخر فرهنگی این شهر به‌زودی تدوین می‌شود.
به گزارش ایرنا «محمد همتی» افزود: این بانک اطلاعاتی با هدف شناسایی اطلاعات مفاخر سمنان در قالب یک طرح پژوهشی جمع‌آوری و در مجموعه‌ای گردآوری خواهد شد. 

وی شهرت استان سمنان را در متون تاریخی به دیار کومش یا قومس معرفی کرد و گفت: سمنان از دیرباز مهد بسیاری از بزرگان و مفاخر برجسته فرهنگی، علمی، دینی و عرفانی بوده و ‌اکنون نیز همچنان به عنوان منطقه‌ای نخبه‌پرور شناخته می‌شود.
این عضو شورای اسلامی شهر سمنان در بیان ضرورت اجرای این طرح اظهار کرد: هیچ‌گونه بانک اطلاعاتی پیرامون مفاخر فرهنگی، دینی، علمی، سیاسی، فلسفی و حتی ورزشی و اجتماعی این استان وجود ندارد و این امر ضرورت انجام چنین طرحی را برای حفظ نام این افراد افزایش می‌دهد. 

همتی ادامه داد: بزرگانی از گذشته چون بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی، حاج ملاعلی سمنانی، شیخ علاءالدوله سمنانی و در دوران معاصر چهره‌های نامداری همچون پروفسور غلامرضا اعوانی، پروفسور فرهاد موسوی و استاد عبدالرفیع حقیقت از مفاخر و نام آوران برجسته استان سمنان هستند. 
وی دسترسی ساده و آسان به اطلاعات اسناد هویتی مشاهیر و علما را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: حفظ ارزش‌ها و معرفی و شناحت این بزرگان برعهده ماست و باید چنین ارزش‌های والایی را زنده نگه داشت و به فرزندانمان در سال‌های آینده بسپاریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در عرصه فرهنگی فراموش شده و خلأ آن نیز احساس می‌شود، ناشناخته ماندن بسیاری از بزرگان و مفاخر این دیار و ایجاد دبیرخانه دائمی از مشاهیر و مفاخر است. امید است با گردآوری اطلاعات مربوط به این بزرگان اقدام‌های موثری به منظور شناساندن آنان انجام گیرد.

همتی تاکید کرد: تدوین این طرح به سفارش و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان پس از تصویب نهایی به مرحله اجرا خواهد رسید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید